Digital Minds

Digitalisering og trender innen digital markedsføring

  • 21. mai 2019
  • Ole Bull Scene Bergen

Programmet er klart og vi gleder oss til årets første Digital Minds - som nærmer seg med stormskritt!

Teknologi har ført til store endringer og forbedringer i måten vi jobber med markedsføring på. Kundereisen skal hjelpe oss å gi en overlegen kundeopplevelse, og med stadig ny og bedre teknologi har vi mulighet til nettopp det. Men hvordan kan man utnytte det fullt ut?

Spennende foredragsholderne kommer fra Google, Schibsted, Atea, Cutters og GetInspired, Keyteq og Oktan.

Les mer om foredragsholdere og program under.

Vi gleder oss til å se deg der :)

Foredragsholdere

  • Bilde av Dan Andrè Evensen

    Dan Andrè EvensenMobile and Conversion Lead - Google

    Dan Andrè jobber i et tverrfaglig team med ansvar for digital transformasjon på tvers av ulike industrier. Han er ansvarlig for det mobile web og leder teknologiprosjekter for å hjelpe norske annonsører til å få mer ut av deres websider.

    Dan Andrè er lidenskapelig opptatt gode kundeopplevelser, og er spesielt interessert i hvordan bedrifter benytter data og utnytter sine egne plattformer til å øke etterspørsel etter deres produkter og tjenester.

  • Bilde av Christian Brosstad

    Christian BrosstadKommunikasjonsdirektør - Atea

    Christian er kommunikasjonsdirektør i Atea og programleder i podcasten “Teknologi - av og for mennesker”, i samarbeid med Oslo Business Forum. Som direktør for kommunikasjon og digitale tjenester i Forbrukerrådet ble han kalt “digital ildsjel”, og før det var han kommunikasjonsdirektør SpareBank 1 Gruppen.

    De siste årene har han blitt tildelt utmerkelser som «Årets digitale leder» på Kommunikatøren 2016, beste foredragsholder på INMAs «8 Minutes of Digital Marketing» i 2017, og «Årets ildsjel» på Social Media Days i 2014.

  • Bilde av Bård Strøm

    Bård StrømChief Digital Officer - Cutters

    Som Chief Digital Officer i Cutters har Bård som mål å bygge en heldigital forretningsmodell som skalerer og muliggjør rask forbedring, samtidig som den drar full nytte av moderne teknologi og metodikk. Bård sin styrke er et helhetlig strategisk syn. Han har også dyp teknologisk forståelse, kombinert med gode lederegenskaper for tilrettelegging og tilpasning til å drive forandring.

  • Bilde av Linda Liberg

    Linda LibergMarkedssjef - GetInspired

    Linda Liberg har over 15 års erfaring fra media, markedsføring og reklame fra Universal Music, Microsoft, MySpace, News International og Aegis. Nå er hun markedssjef i GetInspired, som er rå på å benytte konsekvent kommunikasjon som en aktiv differensiator. De ble kåret til Årets nettbutikk i 2016, og var på topp tre i 2018.

  • Bilde av Philip Petersen

    Philip PetersenDigital Marketing Specialist and Head of Sales - Jodel

    Philip kom til Jodel i 2018 for å utvikle en inntektsstrategi for brukere i Tyskland, Nord- og Midt-Østen . Han er en spesialist innen digital markedsføring og startet karrieren sin i Google med kampanjehåndtering for Europeiske partnere. Siden har han jobbet med Start-ups i Rocket Internet og nå er han salgsjef for det hyperlokale samfunnet - Jodel.

  • Bilde av Anna Maridal

    Anna MaridalProduct Lead - Schisbted

    Anna Maridal har vært sentral i Schibsted's digitaliseringsreise og har jobbet som Product lead for Schibsted's egen Data Management Platform. Hun har ledet arbeidet med utviklingen av datadrevne annonseprodukter for Schibsted internasjonalt. Anna er kreativ, har bein i nesa og sammen med teamet brenner hun for å lage produkter som utfordrer!

  • Bilde av Kenneth Westby

    Kenneth WestbySenior digital rådgiver - Keyteq

    Kenneth har vært en viktig del av Keyteqs analyse- og SEO-utvikling de siste årene. Før Kenneth kom til Keyteq hadde han jobbet med varierte digitale prosjekter hos Hi-Fi Klubben i 13 år. Han jobber analytisk, men verdsetter også en god dose magefølelse og teft. Er veldig fleksibel, glad i å utfordre - og å bli utfordret.

  • Bilde av Stine Karlsen

    Stine KarlsenRådgiver / Tjenestedesigner - Oktan

    Stine Karlsen er tjenestedesigner og merkerådgiver hos Oktan. Hun er særlig opptatt av brukerinvolvering som en del av prosessen for å lage treffsikre kampanjer. Hun kan rett og slett ikke se seg lei på folks følelser, vaner, motiver og adferd!

Program

Med forbehold om endring.

Starttidspunkt Program
07:30

Frokost, registrering og mingling

08:00

Velkommen og programstart

Lasse Marøen
08:15

Er du en snylteagurk?

Stine Karlsen - Oktan

Fra pekefinger til emosjonelle triggere; de fleste av oss har en eller annen gang sneket på bussen. Gjennom å designe effektive og vennlige "dulter" kan Skyss og andre selskaper hjelpe kundene sine til å ta gode valg, og samtidig opprettholde en god merkerelasjon. Skyss jobber kontinuerlig med å endre folks adferd på en morsom og vennlig måte, vi viser deg den siste holdningskampanjen.

08:35

Jodel - The Hyperlocal Community

Philip Petersen - Jodel

Vi skal få høre om Jodels start-up historie, hvordan de passer inn i SoMe-økosystemet og hva de pønsker ut for fremtiden. For Skyss, og holdningskampanjen “Er du en Snylteagurk?” testet Keyteq ut annonsering på Jodel som de aller første i Norge. Vi gleder oss derfor veldig til å høre mer om denne rykende ferske annonserings muligheten og om det er urørt potensiale i den.

09:00

Hvordan skape maksimal verdi for lesere og annonsører

Anna Maridal - Schibsted

Schibsted har utviklet et fullverdig norsk alternativ for annonseteknologi. Gjennom de siste 4 årene har Schibsted gått fra en struktur hvor hvert brand opererte selvstendig til en modell basert på økosystemer hvor data deles på tvers for maksimal verdiskapning for våre brukere og for Schibsted. Anna vil ta deg igjennom høydepunkter på reisen og vise konkrete eksempler fra hvordan Schibsted bygger datadrevne produkter.

09:25

Kundedrevet innovasjon i en etablert bransje

Bård Strøm - Cutters

En kundedrevet revolusjon i en etablert bransje har truffet som en kule hos forbrukerne: 15-minutters klipp, lav fastpris, mobile frisørsalonger og en sanntidsløsning for hvor lenge det er til frisørstolen er ledig. CDO i Cutters og gammel Keyteq´er Bård Strøm skal fortelle om en reise full av galskap i en veletablert bransje med høy konkurranse.

09:50

Pause

10:20

Intensjon endrer forbrukeradferd - vinn med relevant anvendelse av teknologi og gode websider.

Dan Andrè Evensen - Google

I en verden drevet av signaler har mulighetene for markedsførere aldri vært større. Intensjon har redefinert den tradisjonelle kjøpstrakten. Den nye formelen for suksess er å ta i bruk relevant teknologi for å vinne forbrukerhjerter i stor skala. Google skal gi gode tips til hvordan akselerere veksten ved å gå gjennom den nye “intensjonsreisen”, bruk av teknologi og optimalisering av nettsider.

10:55

Konsekvent kommunikasjon som differensiator

Linda Liberg - GetInspired

Linda skal vise hvordan GetInspired engasjerer målgruppen gjennom hele kundereisen ved å skape et konsekvent, engasjerende - og ikke minst differensierende - kommunikasjonsuttrykk i det digitale medielandskapet.

11:20

Innsikt og analyse: hvordan måle kundeopplevelse

Kenneth Westby - Keyteq

Det er mye snakk om å skape gode kundeopplevelser. Men er det mulig å finne ut om man har fått det til? På 15 minutter vil Kenneth vise oss tall som kan fortelle oss noe om dette.

11:40

På hvilken måte kan Internet of Things hjelpe oss til å skape gode kundeopplevelser.

Christian Brosstad - Atea

Alle snakker om IoT, men hvordan kan samspillet mellom IoT, data, kamera og stemme realisere gode kundeopplevelser? Christian Brosstad forteller oss hvordan vi kan utnytte ny teknologi bedre for å skape gode møtepunkt med våre kunder.

12:10

Avslutning