Digital Minds

19. november nærmer seg med stormskritt og vi gleder oss til å treffe deg og 500 andre digitalhoder innen Marked, Kommunikasjon og Tjenesteutvikling samlet til halvdags-seminar på Ole Bull Scene.

Vi skal gi deg de siste trendene innen Digital Markedsføring og Tjenesteutvikling og kan love en tettpakket formiddag. Målet vårt er at du skal gå ut døren mer inspirert og litt klokere enn det du var da du kom!💡

Les mer om foredragsholdere og program under.

Konferansen er nå helt fullbooket.

Foredragsholdere

  • Bilde av Birgitte Jöhncke

    Birgitte JöhnckeHead of Platforms Nordics, Google

    Birgitte Jöhncke er utdannet sivilingeniør i internasjonal markedsføring med MBA i tillegg. Hun har jobbet med digital markedsføring siden 1998 og startet opp Yahoo ! avdeling Danmark . I Google har hun ansvar for utvikling av muligheter innen programmatisk mediekjøp for det nordiske markedet.

    Bedrifter ansetter in-house digitalkompetanse som aldri før, men hvilke kompetanser bør man satse på i team som skal skape vekst? Birgitte tar turen fra København for å snakke om hvilke kompetanser bedrifter bør bygge selv og hva man bør forvente av samarbeidspartnere i en datadrevet AI verden.

  • Bilde av Jonathan Seim

    Jonathan SeimData & Architecture specialist, Google

    Google Data & Architecture specialist Jonathan Seim kommer til Digital Minds! Jonathan kom fra Group M som Head of Marketing Technologies før han startet i Google for snart to år siden. Han har erfaring fra netthandel, media og markedsføring og samarbeider med Googles mest avanserte kunder for å skape løsninger som transformerer og digitaliserer. Han er en ekte nerd og skal snakke om hvordan vi kan oppnå lønnsomhet og vekst med markedsstrategien vår ved å benytte data og maskinlæring for skape gode kundeopplevelser gjennom hele kundereisen.

  • Bilde av Petter Samuelsen

    Petter SamuelsenHead of Development & Associate Partner, Askeladden & Co.

    Som Head of Development i gründerfabrikken Askeladden & Co har Petter som mål å bygge en skalerbar teknisk plattform som kan gjenbrukes på tvers av Askeladdens konsepter. Han har flere års erfaring fra startupbransjen i USA og en av hans styrker er å lage gode tjenester og produkter rettet mot forbrukermarkedet.

    Petter vil gi et innblikk i hvordan Askeladden går frem for å bygge selskaper som lykkes i tjenestemarkedet. Her vil det også bli tatt liv av myter og fallgruver det er lett å gå i når man skal starte et selskap eller drive innovasjon.

  • Bilde av Glenn Wange

    Glenn WangeMarkedssjef Frydenbø bil

    Glenn Wange arbeider som markedssjef i Frydenbø Bil AS – en av Norges største Volvo-forhandlere, med 8 bilsentre fra Sandane i nord til Mandal i sør. Frydenbø Bil operer i et svært krevende marked som er i stor endring. Nye forbrukervaner, nye disruptive aktører og ikke minst elbilskiftet gjør dagens bilmarked svært utfordrende. Glenn skal gi oss innsikt i hvordan Frydenbø Bil har lykkes, selv med reduserte budsjetter og en liten markedsavdeling.

  • Bilde av Magnus Helgesen

    Magnus HelgesenUX Lead & AD, Schibsted Product & Technology

    Magnus Helgesen jobber med produktutvikling i Schibsted Product & Technology, med hovedansvar for å skape gode brukeropplevelser i de regionale nyhetsdestinasjonene BT, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen. Mediebransjen er i endring, med store felles utfordringer. Men ut av dette følger også en iver etter eksperimentering, deling og samarbeid på tvers av mediehus. Magnus skal fortelle litt om hvordan de jobber med UX research opp mot sine to hoved brukergrupper, journalistene og leserne.

  • Bilde av Aksel Mjøs

    Aksel MjøsFørsteamanuensis Finans på NHH og grunnlegger av Gi Gaven Videre

    Aksel Mjøs gikk fra finanseliten som vice president i en av verdens største investeringsbanker i London til forsker på NHH og sauebonde på Osterøy. Et valg basert på en erkjennelse av at penger ikke skal definere ham. Nå anvender han erfaringen sin fra næringsliv og politikk til klokere forskning, undervisning og råd. Med Gi Gaven Videre tar han et oppgjør med bruk og kast mentaliteten vi alle mer eller mindre kjenner på i dagens samfunn. Med det økende fokuset på hva næringslivet bærer på av klima-ansvar, er dette et foredrag alle bør få med seg.

    Gi Gaven Videre er et digitalt gavekort for gode formål der formålet velges av den som mottar gavekortet. Gi Gaven Videre er grunnlagt av Aksel og Kari Mjøs og utviklet i samarbeid med blant annet PwC, Keyteq og Sparebanken Vest

  • Bilde av Stig Martin Fiskå

    Stig Martin FiskåHead of Innovation Keyteq

    Stig Martin er en kreativ idé- og forretningsskaper, med hode for kode og hjerte for kommunikasjon. Han har vært med å bygge Keyteq og har i dag fagansvar for markedsføring og forretningsutvikling. Han er med å skape innovasjoner, konsepter og markedskampanjer for flere kjente og kjære merkenavn både i Norge og internasjonalt.

Program

Med forbehold om endring.

Starttidspunkt Program
07:30

Frokost, registrering og mingling

08:15

Velkommen og programstart

08:30

Hvordan øke lønnsomhet ved å koble sammen data og bruke maskinlæring.

Jonathan Seim - Google

09:00

Myter og fallgruver du vil unngå når du skal drive innovasjon.

Petter Samuelsen - Askeladden & co

09:25

Sånn kommer du i gang med maskinlæring i datadrevet markedsføring.

Stig Martin Fiskå - Keyteq AS

09:50

Høyere oppmerksomhet for en lavere kostnad.

Glenn Wange - Frydenbø Bil

10:15

Pause

10:45

Gi Gaven Videre - Digitalisert og bærekraftig gavmildhet.

Aksel Mjøs - Gi Gaven Videre

11:10

Hvilke in-house-kompetanser bør man satse på i markeds- og kommunikasjonsteam som skal skape vekst?

Birgitte Jöhncke - Google

11:40

Mediabransjen er i rask endring. Hvordan jobber Schibsted med brukerinnsikt for å utvikle tjenester som skaffer nye kunder og bevarer de eksisterende.

Magnus Helgesen - Schibsted

12:05

Avslutning