logoer logoer

Digital Minds

- Innovasjon i digital markedsføring og tjenesteutvikling

  • 26. mai 2016, 07:45 - 13:00
  • Ole Bull Scene Bergen

Vi inviterer til gratis seminar der Google, Facebook, Ericsson ConsumerLab, Innovasjon Norge og Livvin deler sine erfaringer og innsikter om innovasjon og tjenesteutvikling.

Foredragsholdere

  • Bilde av Oddgeir Garnes

    Oddgeir GarnesGoogle

    Oddgeir Garnes startet i Google i 2006 som salgssjef, og var ansatt nummer 3 hos Google i Norge. I dag er Garnes kommersiell sjef og jobber med 30 av Norges største selskaper innen sine industrier, og jobber sammen med dem for å drive digitalisering og innovasjon. Før Garnes startet i Google, jobbet han blant annet i Microsoft med forretningsutvikling for MSN.

  • Bilde av Hilde Hammer

    Hilde HammerFacebook

    Jobber som Partner Manager i Facebook's Global Marketing Solutions team ved hovedkvarteret for EMEA i Dublin. Hun arbeider med å hjelpe uavhengige byrå og mellomstore bedrifter i Norge og Skandinavia med å utvikle sine virksomheter og vokse gjennom Facebooks plattform. Hilde ble en del av Facebook teamet i mai 2014 etter å ha fullført en mastergrad i International Business ved Norges Handelshøyskole (NHH).

  • Bilde av Michael Björn

    Michael BjörnEricsson ConsumerLab

    Michael Björn er Head of Research hos Ericsson ConsumerLab. Han studerer globale forbrukertrender, i tillegg til assimileringsprosessen av ICT i forbrukerens hverdag.

    Mellom 2000 og 2002 var Michael Björn ansvarlig for mobile applikasjoner hos Ericsson i Japan. Han startet som analytiker i Ericsson i 1997 etter fullført PhD i data modeling hos Tsukuba Universitet i Japan. Michael er også adjunct professor hos Lund University School of Economics and management, romanforfatter med to verk innen fiksjon, samt journalist i rock music magasinet Strange Days i Tokyo.

  • Bilde av Frank Langva

    Frank LangvaInnovasjon Norge

    Frank Langva leder digitale medier i Innovasjon Norge, og jobber på tvers av digitale kanaler og flater. Innovasjon Norge har som målsetning å være både utfordrende og transparent i sin kommunikasjon. Frank jobber i hele prosessen fra idé, via utvikling til tjenester dukker opp på en skjerm nær deg. Frank har bakgrunn som utvikler, prosjektleder, entusiast og nerd, og omtaler seg selv som propagandapusher i landets viktigste selskap.

  • Bilde av Karsten Refsdal

    Karsten RefsdalLivvin

    Karsten Refsdal har siden 2011 jobbet i Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad.

    I 2015 startet han Livvin sammen med noen kolleger. Livvin er et Schibsted finansiert selskap som ønsker å utvide boligmarkedet gjennom å gjøre det enkelt for boligeiere å signalisere til markedet når de vurderer å selge.

  • Bilde av Stephan Meyer

    Stephan Meyer Oktan Orangeriet

    Stephan Meyer jobber som byråleder i Oktan Orangeriet. Til daglig hjelper han kunder med branding, innholds- og mediestrategi. Han har 11 års fartstid som tekstforfatter, kreativ leder og rådgiver i reklamebransjen, i tillegg til 6 år som merkevare- og kommunikasjonssjef i Bergens Tidende.

  • Bilde av Lasse Marøen

    Lasse Marøen Keyteq

    Lasse Marøen er Senior Digital Rådgiver i Keyteq. Han er glødende interessert i ny teknologi som er nyttig og gjør kommunikasjon enklere. Han gir råd om digital strategi og markedsføring for en rekke av Keyteqs kunder. Før han begynte i Keyteq i 2013 var han markedssjef i NextGenTel. Han har jobbet med digitale medier på ulike måter siden 1997, blant annet med webutvikling, multimediaproduksjon, samt undervisning og kursutvikling innen web og kommunikasjon.

  • Bilde av Stig Martin Fiskå

    Stig Martin Fiskå Keyteq

    Stig Martin er en kreativ idé- og forretningsskaper, med hode for kode og hjerte for kommunikasjon. Han har vært med å bygge Keyteq og har i dag fagansvar for markedsføring og forretningsutvikling. Han er med å skape innovasjoner, konsepter og markedskampanjer for flere kjente og kjære merkenavn både i Norge og internasjonalt.

Program

Starttidspunkt Program
07:45

Frokost og registrering

08:30

Program start

08:40

Keyteq/OktanOrangeriet

Av Lasse Marøen og Stephan Meyer

BKK viser samfunnsansvar gjennom å støtte små og store sosiale prosjekter. Felles for disse prosjektene er at det står mennesker med et stort engasjement og nettverk bak. Sammen med Oktan Orangeriet og Keyteq har BKK brukt digital innovasjonskraft til å overføre noe av dette engasjementet til merkevaren BKK.

09:10

Facebook

Av Hilde Hammer

Hvilke nøkkeltrender og utfordringer ser vi i en stadig mer digitalisert verden og hvordan kan Facebook hjelpe din bedrift å vokse i denne nye hverdagen?

09:40

Google

Av Oddgeir Garnes

Innovasjon i markedsføring - slik digitaliserer du bedriften din - tips og råd på veien til innovasjon og disrupsjon.

10:10

Pause

10:30

Innovasjon Norge

Av Frank Langva

Innovasjon Norge er svært aktive i sin digitale kommunikasjon, både i egne kanaler og sosiale medier. Hvor beveger de seg i 2016, hvor finner de målgruppene sine, og hvordan nås de best? Frank Langva leder digitale medier i Innovasjon Norge, og kommer til Digital Minds for å dele deres filosofi om hvordan de jobber, tar egen medisin og snakker direkte med egne kunder for å designe sine nettjenester.

11:00

Livvin

Av Karsten Refsdal

På Digital Minds vil Karsten dele hvordan ideen bak Livvin kom til, hvilken verdi man ser i å utvide boligmarkedet og utfordringene rundt det å utvikle og kommunisere en ny type boligtjeneste.

11:25

Ericsson ConsumerLab

Av Michael Björn

Hvilke 10 viktigste forbrukertrender ser Ericsson ConsumerLab akkurat nå? Når adapsjonen av teknologi skjer raskere, blir paradoksalt nok early adapters mindre viktig fordi det finnes mindre tid til å påvirke andre. Isteden går vi inn i en all-inclusive æra hvor sosiale effekter som crowd intelligence og delingsøkonomi er gjeldende for 80% av forbrukerne. Trender inkluderer å printe mat, sensorer i kroppen. I tillegg vil vi se at smarttelefonen blir en del av fortiden.

11:55

Pause

12:05

Debatt

12:45

Program slutt